karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Medioker feelgood om författarkompisar och sociala medier

Publicerad 2021-06-27 20:05:57 i Allmänt,

Utloggad av Lilly Emme är en feelgoodroman om fyra tjejer som drömmer om att slå igenom som författare. De kallar sig Skrivsystrarna. Tre av dem har mer eller mindre lyckats, men den fjärde, Katie, som är huvudperson i den här boken, går det trögt för. Hon försöker synas på sociala medier, men en dag sker en katastrof, och ett inlägg av henne sprids på internet, som definitivt inte var meningen att folk skulle se. 
 
Katie beslutar sig för att logga ut från den digitala världen, och flyr till Lake District, där släktingar till henne driver en godisbutik. Hon börjar inse att det som är viktigt i livet kanske inte är det hon trott. Hon ska nog inte skriva mer, och inte försöka bli utgiven. Eller?
 
Det här är en okej feelgood, men inte så mycket mer. Jag behövde något sådant efter att ha läst många deckare och spänningsromaner i följd, men jag är inte jätteimponerad. Okej som en stunds förströelse, inte så mycket mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela