karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Ganska ointressant tredje bok av Guillaume Musso

Publicerad 2022-08-25 16:10:03 i Allmänt,

Först läste jag Samtal från en ängel av Guillaume Musso, och tyckte den var jättebra; en riktig bladvändare, Sedan läste jag uppföljaren, Central Park, och blev besviken, för den var lite rörig, och inte alls så bra.
 
Och nu har jag läst En ateljé i Paris, och tyvärr måste jag säga att inte heller den imponerar på mig. Londonpolisen Madelinehar rest till Paris, och där hyrt en ateljé. Men den är dubbelbokad, för även amerkanske konstnären Gaspard har hyrt ateljén, och de får dela den. Ateljén har tillhört konstnären Sean Lorenz, som nu är död. Hans sista tid i livet präglades av att hans son mördats. Madeline och Gaspard bestämmer sig för att ta reda på vad som verkligen hände.
 
Jag tycker boken är ganska osammanhängande och ointressant. Först på slutet börjar man fatta, och sista biten är ganska spännande och bra. Men sammantaget är jag inte imponerad, och det är väl tveksamt om det blir några fler Musso-böcker för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela