karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Feelgood på Nantucket - när feelgood är som bäst

Publicerad 2022-03-30 13:33:30 i Allmänt,

28 somrar är den tredje boken av Elin Hilderbrand som jag läser, och alla utspelar de sig på ön Nantucket i nordöstra USA, en riktig turistö, men där det förstås bor bofasta också. De två tidigare böckerna hette Det perfekta paret och En sommar att minnas. Och ja, jag tycker Elin Hilderbrand är feelgood när det är som bäst. Jag gillar den mysiga stämningen i de här böckerna, och jag blir förstås sugen på att besöka Nantucket.
 
Mallory Blessing ärver sin fasters strandhus på Nantucket och flyttar dit. På sin brors svensexa träffar hon Jake McCloud, och de tillbringar en fantastisk helg tillsammans. Men det blir aldrig de två för gott, för livet kommer emellan. Men de beslutar sig för att de ska träffas på Nantucket en gång varje år, på Labour Day-helgen. Och det gör de, men i övrigt lever de helt olika liv. Men deras helg är helig, och ingenting får komma emellan. De har också en hel rad traditioner under helgen som alla ska avverkas. Och som titeln säger fortgår det så här i 28 år. Tills en dag något händer som gör att Jake bryter överenskommelsen om att inte komma till nantucket vid något annat tillfälle än deras speciella helg.
 
Men varför blir det egentligen aldrig de två på riktigt? Ja, det funderar man en hel del över, och man önskar nog att det vore så. Men då hade det ju inte blivit den här boken, förstås. Och so msagt, det här är feelgood när det är som bäst. Jag gillar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela