karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Galen och oförutsägbar blandning av feelgood, spänning och humor

Publicerad 2024-04-21 14:38:44 i Allmänt,

Den mestadels sanna historien om Tanner och Louise är en mastig titel på en bok. Men den här boken, skriven av Colleen Oakley, är en rolig blandning av feelgood, spänning och humor. Och det är riktigt bra, faktiskt.
 
Tanner är 21, och behöver någonstans att bo. 84-åriga Pouises dotter tycker att hon behöver någon hos sig. Så Tanner flyttar in hos Louise, och ingen av dem är särskilt nöjd med den den lösningen. De är ett udda par, och båda gör sitt bästa för att inte bry sig om den andra. Men det lyckas inte riktigt. Och när Louise dyker upp i Tanners sovrum mitt i natten och säger åt henne att packa för att de måste ut ur stan, omgående, ja, då blir även den sävliga Tanner ganska brydd.
 
Det här är en ganska galen och lite oförutsägbar historia, men den är också underhållande. Jag hade roligt när jag läste den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela