karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Inte Anna Janssons bästa

Publicerad 2024-04-21 14:48:34 i Allmänt,

Till offer åt det okända är, om jag räknat rätt, Anna Janssons tjugofemte deckare med Maria Wern i huvudrollen. Visst kan Anna Jansson sitt hantverk, men det säger sig självt att kvaliteten på historierna skiftat under dessa år. Jag tycker nog att årets deckare tillhör de svagare. Jag tycker inte att deckarplotten är den starkaste. Men visst, man vill ändå följa Maria Wern och hennes kollegor och familj.
 
Lovisa har just ljugit för bästisen Rosalies mamma, och sagt att Rosalie sover över hos henne. Men det gör hon ju inte. Och näör Rosalie inte dyker upp nästa dag, får Lovisa anledning att ångra att hon ljugit.
 
Det handlar om ett gäng sextonåringar som just börjat gymnasiet, och om allt som händer i den åldern. Så småningom hittas en flicka död i en hage, och oron sprider sig.
 
Nja, jag tycker som sagt att det här är sådär. Plotten är inte så bra, och historien är lite spretig. Anna Jansson kan bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela