karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Förutsägbar men ganska mysig feelgood

Publicerad 2024-03-20 16:28:16 i Allmänt,

Borde du få veta är en habil feelgood av Jill Mansell, en författare jag inte tror att jag läst förut, trots att hon verkar ha skrivit en hel del böcker.
 
Amber, Lachlan och Raffaele träffas som tonåringar när de är fosterbarn hos Teddy och May. Fortfarande som vuxna har de starka band till varandra och till Teddy. May har tyvärr avlidit. När Teddy hittar en ny kärlek, unga Olga, är de tre rädda för att hon bara är en lycksökare.
 
De tre har också sina egna bekymmer. Amber är kär i Lachlan, men vill inte berätta det för honom, eftersom det ändå inte skulle fungera - han är ju inte typen som är i en relation. Och för Raffaele har det tagit slut med den perfekta flickvännen. Vad var det egentligen som hände?
 
Vi får följa all a tre och också Teddy, Olga, och en dl personer runt dem alla. Det är ganska förutsägbart, men trivsamt och mysigt, när man känner för en feelgood.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela