karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Ny deckarserie av Katrine Engberg

Publicerad 2024-03-20 15:57:18 i Allmänt,

Det börjar bli gott om riktigt bra danska deckarförfattare. Katrine Engberg är ett exempel, och jag har läst alla böckerna i hennes serie med Jeppe Körner och Anette Werner, och de är bra!
 
Nu har jag läst första boken i en ny serie av henne; Det brinnande bladet. Huvudperson här är brottsutredaren Liv Jensen. Hon tvingas lämna sitt jobb i Ålborg, och hamnar i Köpenhamn. Hon börjar frilansa som privatdetektiv, via en gammal mentor får hon ett cold case att försöka lösa.För att kunna göra det måste hon emellertid återvända till sin barndoms trakter på Jyllands västkust.
 
Det här är en riktigt bra bok, och jag ser fram emot att se hur fortsättningen blir.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela