karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Roligt och spännande - ovanlig kombo

Publicerad 2024-03-25 16:47:07 i Allmänt,

Glädjens brunn av Emmy Abrahamson och Hanna Jedvik är uppföljaren till Den store konstnären. Jag brukar inte alltid gilla kombon deckare och humor, men här funkar det faktiskt. Det är ju ingen hårdkoktodeckare precis, men det finns ändå en plott, och det är ganska kul samtidigt.
 
Vi återser radiojournalisterna Ann Ek och Esti Przybyszewski. De ska jobba ihop, men de är väldigt olika, och tror i alla fall att de inte gillar varandra. Men någonstans gör de nog det ändå. 
 
Två kvinnor är försvunna. Båda var medlemmar i organisationen Glädjens brunn. Där lär man sig yoga och sjäsligt välbefinnande. Men är det verkligen så positivt, eller är det mer en sekt? Man håller till på ett slott utanför Sjöbo, och dit kommer Ann och Esti för att ta reda på vad det egentligen handlar om. Och medan de är där dör en person i den innersta kretsen av Glädjens brunn. Är det mord, självmord eller en olycka? Det tänker Ann och Esti ta reda på.
 
Jag gillar den här serien, och läser gärna vidare om Ann och Esti.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela