karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Sorgsystern lika bra som de två tidigare böckerna om Idun Lind

Publicerad 2024-03-20 16:10:00 i Allmänt,

Jag verkligen storgillade Tina N Martins Befriaren och Åskmakaren. Nu har jag läst Sorgsystern, och den är precis lika bra!
 
Vi återser Idun Lind och hennes kollegor vid gruppen för grova brott i Luleå, och det är trevligt att träffa dem igen.
 
Det här handlar om två flickor som med tre års mellanrum försvinner från ett SiS-boende. Plötsligt faller flickan som varit försvunnen i tre år till sin död från ett kyrktorn. Var har hon varit under mellantiden, och vad är det som hänt henne?
 
Vi flyttar oss också bakåt i tiden och får följa en av flickorna på SiS-hemmet under hennes uppväxt med en tvillingsyster och en narcissistisk mamma.
 
Det här är angeläget, spännande och välskrivet. Jag hoppas på fler böcker i den här serien!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela