karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Norsk thriller

Publicerad 2016-12-16 11:16:17 i

Det hemliga brödraskapet från Wien är skriven av norrmannen Ingar Johnsrud. Dottern till en känd politiker anmäls försvunnen, och den kristna sekten Gud Ljus attackeras. Först verkar det handla om en islamistisk grupp som ligger bakom attacken, men så enkelt är det inte, upptäcker man. Poliserna Fredrik Beier och Kafa Iqbal hittar ledtrådar som för dem någon helt annanstans. Till ett hemligt rasbiologiskt sälsskap som fanns i Österrike på 30-talet. Men vad har det med de nutida händelserna att göra? Och vem är det egentligen som ligger bakom attacken?
 
Det här är en spännande bladvändare. Definitivt bra som en stunds underhållning, även om jag tyckte det var lite rörigt att hålla reda på de olika skeendena och personerna emellanåt. Men det blir ju bättre ju längre man läser. Jag tror att den här boken definitivt skulle kunna göra sig som film, och kansek blir det så också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela