karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Kuslig engelsk debut

Publicerad 2017-04-25 19:22:00 i Allmänt,

Det är mycket debutdeckare just nu, känns det som. I en mörk, mörk skog av Ruth Ware är en av dem.
 
Nora blir inbjuden till barndomsvännen Clares möhippa. De har inte haft kontakt på många år, och Nora tvekar, men bestämmer sig ändå för att åka. I ett kusligt hus långt ute i skogen i Northumberland träffar hon de övriga deltagarna på möhippan, och förstås Clare. Men stämningen är märklig. Varför är Nora inte bjuden på bröllopet? Vem är det som Clare ska gifta sig med? Spänningen stiger.
 
Helgen skutar med att Nora vaknar upp i en sjukhussäng. Hon är skakdad. Vad har hänt? Och hon hör hur två poliser talar om mord. Vem är död, och vem har begått mord? Clare minns inte vad som hände, men gradvis minns hon mer och mer - och sanningen är långt ifrån den förväntade.
 
Jag gillar den här boken. Ware lyckas överraska mig i upplösningen, och jag tycker boken är både spännande och välskriven. Rekommenderas den som letar efter en bra spänningsroman.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela