karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Tredje boken om Dimön orkar jag inte läsa

Publicerad 2017-08-07 21:36:44 i Allmänt,

Jag tyckte ju väldigt mycket om boken Sekten på Dimön av Mariette Lindstein. Jag tyckte den var både spännande och trovärdig. Jag tyckte betydligt sämre om uppföljaren, Tillbaka på Dimön, men läste den ändå. Nu gav jag mig på den tredje och avslutande delen, Sektens barn. Och nu ger jag tyvärr upp. Jag läser ungefär femtio sidor, men nej, det här är inte alls så intressant som den första boken, och faktiskt inte ens så intressant som tvåan. Det här känns bara som att förlaget ville ha en tredje del också, och då fick Lindstein på något sätt trycka ur sig en sådan. Synd, eftersom jag verkligen gillade den första delen.
 
Kanske skulle den här boken ta sig med tiden, men just nu har jag jättemycket att läsa, som lockar mig betydligt mer. Jag tycker inte den här boken förtjänar min tid, som jag hellre lägger på andra böcker.
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2017-10-02 16:32:51

Hade del 1 hemma. Orkade typ 100 sidor. Vad var det som var bra? Gillar inte sånt här när det inträffar i verkligheten.

Svar: Nja, alltså, ettan gillade jag. Jag tyckte den var spännande och trovärdig. Men tvåan och framför allt trean tyckte jag kändes lite som att mjölka pengar ur en tunn idé, tyvärr.
karinboktok.blogg.se

Postat av: Anna

Publicerad 2017-10-02 20:10:49

Huvudpersonen var så extremt o-Anna och det blev irriterande.

Svar: Talar du om den boken du länkade till eller Dimön?
karinboktok.blogg.se

Postat av: Anna

Publicerad 2017-10-02 20:13:44

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.adlibris.com/se/bok/sekten-en-sann-historia-9789150105087&ved=0ahUKEwj6mLjlxNLWAhVkGZoKHUeQAhwQFghjMAo&usg=AOvVaw3JwetgPTwI9DEHpWuQw-9b

Postat av: Anna

Publicerad 2017-10-09 19:58:16

Det var huvudpersonen i Dimön jag menade. Den hag länkade till är en sann historia.

Svar: Jo, jag känner att jag inte heller hade betett mig så. Men de säger ju att många som inte tror det blir påverkade ändå. Men visst, jag har också svårt att tro att det skulle gälla oss...
karinboktok.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela