karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Lyckas vara annorlunda trots allt

Publicerad 2017-02-14 17:22:00 i

Världens lyckligaste kvinna av Jessica Knoll har jämförts med bl a Gone Girl och Flickan på tåget. Det börjar bli lite väl många böcker som påstås likna dessa storsäljare. Och visst finns det likheter, konstaterar jag när jag slår igen boken. Det är väl framför allt det här sättet att berätta en historia, göra tillbakablickar till en tidigare tid, och vartefter avslöjas något från den tiden som man förstås inte hade en aning om. På så sätt är de lika. Men annars vet jag inte.
 
Huvudperson är Ani FaNelli, glamorös, snygg, med ett bra jobb, lyckligt förlovad med en stormrik man, och i begrepp att gifta sig med honom. Ganska snart förstår vi förstås att Anis förflutna spökar ganska rejält för henne. Hon var med om otäcka händelser när hon gick på high school, och hon har inte lyckats skaka av sig dessa, trots att det kan verka så.
 
Jag ska inte gå in på vad det var som hände när Ani gick på high school, för det skulle vara en rejäl spoiler. Men jag kan säga så mycket som att när man tror sig veta vad som hände, då dyker en ny sanning upp. Och strax före sitt bröllop medverkar hon i en dokumentär som ska berätta vad som egentligen hände för 14 år sedan...
 
Jag tycker den här boken är absolut läsvärd. Spännande, överraskande och med ett bra flyt i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela