karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spännande om försvunnet barn

Publicerad 2017-05-14 17:51:51 i Allmänt,

På andra sidan väggen av Shari Lapena betecknas som en psykologisk thriller, och ja, det kan man absolut kalla den.
 
Anne och Marco Conti, ett lyckligt gift par - tror vi i alla fall - ska på middag hos grannarna. Eftersom barnvakten lämnat återbud i sista stund lämnar de sin sex månader gamla dotter Cora ensam hemma, men har med sig babylarmet, och går dessutom och tittar till henne varje halvtimme. Anne är tveksam men Marco säger att de är ju vägg i vägg med dottern. När de kommer hem vid halvtvåtiden på natten är Coras säng tom. Varje förälders mardröm?
 
Polisen kopplas in, och snart misstänker de att Anne och Marco kanske inte är så ovetande om Coras försvinnande som de verkar. Och hur är det med Annes föräldrar - varför tycker hennes pappa så illa om Marco?
 
Jag vill helt enkelt inte berätta för mycket om den här boken, eftersom det mesta hänger ihop. Men jag kan ju bara säga att slutet är...chockerande.
 
Tycker du om spänning a la Flickan på tåget är det här en bra bok!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela