karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Psykologisk spänning i Cornwall

Publicerad 2018-03-18 14:17:41 i Allmänt,

Svallvågor är en psykologisk spänningsroman står det på omslaget, och det håller jag med om. Förfvattaren heter Amanda Jennings och det här är det första jag läser av henne. Det är riktigt bra!
 
Bella åker till sitt barndomshem för att begrava sin mamma. Hennes pappa verkar vilja säga henne något viktigt men innan han kan få fram det är han också död. Han lämnar ett brev efter sig, vars innehåll vänder upp och ner på Bellas liv. Allt hon vetat om sig själv är en lögn. Hennes föräldrar är inte hennes föräldrar.
 
Hon flyr från sin dominanta och överbeskyddande man, och tar sig till Cornwall, för att försöka utforska vem hon egentligen är och för att få svar på alla frågor. Hon får kontakt med sin barndom och med de personer som då betydde något för henne, och hon börjar förstå varför den person hon hittills kallat för sin mamma betett sig som hon gjort under alla år. Under tiden försöker Bellas man förmå henne att återvända hem, så att han kan ta hand om henne, precis som han alltid gjort. Men Bella håller på att upptäcka sig själv, och hittar en helt annan person än den hon varit.
 
Jag tycker som sagt om den här boken. Den är spännande och intressant, och man sträckläser för att få veta hur det ska gå.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela