karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Spännande fortsättning på Hon som inte vet

Publicerad 2019-12-01 18:10:08 i Allmänt,

Jag tyckte mycket om Karen Clevelands thriller Hon som inte vet. Nu kommer den fristående uppföljaren Hålla dig nära.  Och det här är precis lika spännande som de föregåenden boken. Det enda jag kan ha att klaga på är att det är ganska mycket amerikansk politik och polisväsende. Det är bra om man har koll på CIA, FBI, senatorer osv.
 
Stephanie Maddox jobbar som FBI-agent. Hon jobbar med interna utredningar, och sätter fast de kollegor som inte följer reglerna. Hon är ensamstående mamma till tonåringen Zachary, som går sista året på high school. En dag berättar en kollega att FBI fått tips om att Zachary gått med i en terroristorgaisation, och Stephanies omdelebara rekation är att det inte kan stämma. Men så hittar hon ett vapen i Zachs garderob. Vad ska hon nu tro? Och ska hon skydda Zach eller ska hon ange honom? Är hon främst FBI-agent eller mamma?
 
Hu vudpersonen i förra boken, Vivian Miller, dyker så småningom upp här också, i en ganska liten men viktig roll.
 
Det här är en sträckläsningsbok. Spännande, andlöst spännande, men boken kommer inte att fastna hos mig som till exempel Camilla Grebes, Ingrid Hedströms eller Maria Adolfssons deckare. Men absolut bra nog för en stunds spännande läsning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela