karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Tredje Embla Nyström-deckaren här

Publicerad 2019-02-28 16:19:54 i Allmänt,

 
Äntligen dags för en ny deckare med Embla Nyström! Det är Helene Turstens tredje bok i den här serien, och jag har verkligen gillat både ettan, Jaktmark, och tvåan, Sandgrav. Därför såg jag mycket fram emot  den nya boken Snödrev. Och den är definitivt inte dålig, men jag kanske inte är riktigt lika imponerad av den som av de tidigare två.
 
Embla är på semester i Dalsland när det sker ett mord i närheten. Den döde mannen visar sig vara en av de ledande inom organiserad brottslighet i Sverige. Men han har också en koppling till Emblas bästa kompis försvinnande för femton år sedan. Snart hittar man fler personer i kretsen kring den döde mannen mördade. Och hur är det med Emblas barndomsvän. Embla får ett telefonsamtal, och visst är det väl Lollo?
 
Jag tycker boken är spännande, jag gillar Embla och personerna runt henne, men jag tycker väl att själva deckarintrigen i den här boken inte riktigt lever upp till de två tidigare. Men visst, jag läser ändå gärna mer om Embla Nyström!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela