karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

2018 års läsår

Publicerad 2019-01-02 22:59:00 i Allmänt,

152 böcker under 2018. Oj, det blev ännu mer än förra året. Visst har jag läst mycket, men att jag hunnit med så många trodde jag faktiskt inte. och då har jag ändå några böcker jag läste ut strax före nyår, men som jag inte hunnit blogga om, så de hamnar på 2019 i stället.
 
Det har blivit många minnesvärda böcker under året. Här kommer några titlar som gjort extra mycket intryck (vill du läsa mer om dem är det bara att leta här i bloggen):

  • Med askan i väskan av Jelle Brandt Corstius
  • Dödsdömd av Sharon Bolton
  • Se henne försvinna av Eva Dolan
  • Saker som vi döljer av Laurie Frankel
  • Och sen var hon borta av Lisa Jewell
  • Små stora saker av Jodi Picoult
  • Kvinnan vid kanalen av Set Mattsson
  • Hemmets trygga vrå av Cara Hunter
  • Felsteg av Maria Adolfsson (årets bästa deckare!)
  • Den röda adressboken av Sofia Lundberg
  • Historieläraren av Matt Haig
  • Vägen till London av Alix Rickloff
  • Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht
  • I fel sällskap av Viveca Sten
  • För kärlekens skull av Anna Ekberg
  • Brandgata av Ingrid Hedström
  • Nej och åter nej av Nina Lykke
  • Damen som köpte en buss och bara drog av Judy Leigh
  • Hjärtats osynliga raseri av John Boyne (årets bästa roman!)
  • Mellan himmel och Lou av Lorraine Fouchet
  • Silvervägen av Stina Jackson
  • Sveas son av Lena Andersson
  • En bokhandlares dagbok av Shaun Bythell
  • En hunds bästa vän av W Bruce Cameron
  • Orden som formade Sverige av Elisabeth Åsbrink
  • Konsten att hålla sig flytande av Libby Page
  • Halvvägs till himlen av Jöns Hellsing
  • Vintereld av Anders de la Motte
  • Vild eld av Ann Cleeves
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela