karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Ganska spännande, men twisten på slutet är bäst

Publicerad 2019-03-10 21:41:20 i Allmänt,

En främling i mitt hus av Shari Lapena är spännande och det är svårt att släppa den. Men jag tycker nog att Lapenas förra bok, På andra sidan väggen, var ännu bättre.
 
Karin vaknar upp på sjukhus, och vet inte vad som hänt. Det visar sig att hon varit med om en bilolycka, dessutom i en orolig del av staden. Men hon minns ingenting. Vad gjorde hon där?
 
Snart visar det sig dessutom att det skett ett mord i närheten av olycksplatsen, och polisen blir intresserad av olyckan.
 
Karens bästa väninna tycker att det är något mystiskt med alltihop, och hon vänder sig till Karens man, Tom, med sina misstankar.
 
Den här boken är ganska spännande, men det verkligen spännande och förvånande kommer precis på slutet. Den twisten är faktiskt bättre än resten av boken, även om den inte är helt oäven den heller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela