karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Viktoriansk deckare inte riktigt i min smak

Publicerad 2017-01-08 15:02:18 i

Jag hade en del förväntningar när jag började läsa Morden på Mangle Street av MRC Kasasian. Det är en deckare som utspelar sig i det viktorianska England, på 1880-talet. Huvudpersonerna är privatdetektiven Sidney Grice och unga föräldralösa March Middleton, vars förmyndare Grice är. Låter en del som böckerna om Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear, och påminde också en hel del om dessa. Så långt jag läste, vill säga, för jag släppte faktiskt boken efter cirka 70 sidor. Den var inte direkt dålig, och mycket bättre än en del andra böcker som jag valt att inte läsa ut, men på något sätt fångade den mig ändå inte, och jag har nog blivit kräsnare, och läser inte längre ut böcker bara för att. Men jag satte boken i händerna på maken, som gillade Maisie Dobbs bättre än vad jag gjorde, och han tyckte mycket riktigt ganska bra om Mangle Street också.
 
Det sägs att detta är första boken i en serie, och det är möjligt att den skulle vara läsvärd, men nja, jag har så mycket som lockar i läsväg, så det får nog vara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela