karinboktok.blogg.se

Att läsa är att leva. Här skriver jag om böcker jag läst. Utbudet är blandat, men deckare dominerar.

Erotiskt skrivande på indiska

Publicerad 2018-06-06 20:21:42 i Allmänt,

Erotiskt skrivande för ensamma änkor. Ja, bara titeln lockar, eller hur? Boken är skriven av Balli Kaur Jaswal, och handlar om Nikki som får jobb som lärare  i kreativt skrivande. Nikki är indiska men har försökt distansera sig från sitt indiska arv. Nu blir hon dock lärare för en samling indiska änkor, som, visar det sig, är mer intresserade av att berätta om sina erotiska fantasier än att lära sig skriva. Det är en rätt härlig berättelse, och man får sig en del skratt. Bokens urpsrpunliga titel är Erotic stories for Punjabi widows, och det finns såklart en poäng i att de är indiskor.
 
Det finns en hel del fantastiska jämförelser med framför allt grönsaker i den här boken. Det är definitivt en feelgoodbok, men den har någonting mer. Kulturkrocken mellan det brittiska och det indiska är absolut intressant, och det finns några härliga fantasiberättelser av änkorna i boken. Linda Skugge har översatt, och det är i stort sett en bra översättning, men jag stör mig på att hon inte kan skilja på sin och hans/hennes. Det borde man behärska som översättare! Men det är en mysig bok, som jag gärna rekommenderar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela